Monday, June 22, 2009

Direct Selling

Seseorang telah menghubungi saya pada petang Sabtu lalu. Penuh bersemangat tanya tentang program-program ADUN Hulu Kelang kepada saya. Meminta borang ibu tunggallah, borang ahli PAS lah..tanya pejabat di manalah.Last-last nak ajak saya jumpa pada hari Ahad pada waktu pagi. Saya pun bersetujulah nak jumpa sebab dia cakap nak bincang pasal ibu tunggal dan nak cadangkan program.

Kalau ikutkan saya memang tak nak jumpa siapa-siapa pun pagi Ahad sebab dah rancang nak siapkan kerja-kerja yang masih tertangguh. Tapi bila memikirkan tanggungjawab sosial saya saya turutkan juga. Last-last rupanya kena tipu hidup-hidup saya. Rupanya nak promote Zhulian pada saya. Sampai ke Kota Damansara di bawanya saya. Memang membara sungguhlah pada masa tu.Kakak tu pulak buat muka langsung tak bersalah pada saya. Sikit pun tidak ditanyanya pasal program atau ibu tunggal. Inilah risikonya bila nombor terpampang untuk program. Lain pulak jadinya.Mudah sangat kesian pada orang, saya pun masuklah jadi ahli setelah di desak. Saya memang ada cita-cita nak berniaga tapi direct ni memang takde masuk langsung dalam list saya. Pengalaman pernah menjadi pembantu peribadi di sebuah syarikat MLM Bumiputera Islam yang pernah masyhur satu tika dahulu membuatkan saya serik dengan orang-orang direct selling ni.

Apapun saya penggemar Kopi Radix keluaran syarikat HPA dan bertindak hanya sebagai pengguna sahaja produk sahaja tidak lebih dari itu..Mai secawan!

No comments: