Saturday, June 27, 2009

Aku Tidak Pernah Sendiri


Aku tidak pernah sendiri
Di biar menghitung diri
Melalui liku tanpa dipeduli

Aku tidak pernah sendiri
Mencari, mengharap dan meneliti
Tentang kejadian dan kekurangan diri
Tafakur alam mengajarku
Muhasabah dalam mencari

Aku tidak pernah sendiri
Dan aku tidak ingin pergi
Pergi dan menghadapMu Ilahi
Dalam keadaan hati yang tidak suci
Kabur matlamat gelapnya hati
Lantaran kecamuk rasa mencari diri

Kembalikan daku ya Ilahi
Diri ku yang pernah aku kenali
Mampu menghisab dan meneliti
Memahami dan menjiwai
Mampu memberi dan menginsafi

Izinkan daku Rabbul Izati
Meneguk kasihMu yang tidak pernah henti
Mengalir, membekas bagi yang mengerti
Mencari diriMu untukku berdiri
Mengumpul kekuatan mampu memberi

Izinkan ku Ya Ilahi..


Pantai Remis
10.30 pagi

No comments: